Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen aan Earthlife

  • Wat gebeurd er met mijn gegevens die ik invul bij een bestelling?

Al uw gegevens delen wij niet met derden en gebruiken wij alleen om onze service mee te verbeteren. 

  • Als ik mijn bestelling wil afronden lijkt het vast te lopen? Hoe kan dit? 

Als u besluit uw bestelling in de winkelwagen definitief te bestellen, volgt u een aantal stappen. Wanneer u bij één van deze stappen verplichte informatie niet ingevuld wordt, dan gaat het bestelproces niet verder. Dit is opgelost als u de informatie invult die wij nodig hebben om uw bestelling te versturen. Komt u er niet uit, bel dan gerust op telefoonnummer 06-12106394 en wij helpen u graag bij het plaatsen van uw bestelling.

  • Zijn mijn bankgegevens veilig als ik afreken? 

Ja, al uw gegevens zijn veilig. Tijdens het plaatsen van uw order en het afrekenen maakt u gebruik van een beveiligde pagina, een zogeheten https:// pagina. Alle gegevens die u hier invult zijn veilig en kunnen niet ingezien worden door anderen. 

  • Ik zie op mijn afschrift Mollie b.v., klopt dit? 

Wij maken gebruik van de Ideal betaaloplossing van Mollie b.v. Het klopt dat u hierdoor op uw afschrift dit bedrijf ziet staan na een bestelling bij ons. 

  • Hoe lang is de levertijd van mijn bestelling bij Earthlife?

Wanneer u voor 17.00 uur bij ons besteld, versturen wij de bestelling dezelfde dag nog en ontvangt u het binnen 2 werkdagen.
U ontvangt een e-mail met een Track-and-trace link waarmee u het pakket kunt volgen. 

De ecologisch leren tassen en portemonnees worden verstuurd vanaf de leverancier. Zodra u bestelling bij ons binnen is, nemen wij contact op met de leverancier en stellen wij u persoonlijk op de hoogte wanneer de bestelling geleverd wordt. Gemiddeld is dit tussen de 2 tot 4 werkdagen. 

  • Ik was niet aanwezig toen het pakket aangeboden werd. Wat nu? 

Wanneer u niet thuis was toen het pakket aangeboden werd, vind u een briefje in de brievenbus van Myparcel of PostNL. Hier staat een internetlink op waarmee u zelf een dag en tijdstip kunt bepalen wanneer het pakket nog eens aangeboden wordt. Wanneer u hier geen gebruik van maakt wordt het pakket de volgende dag nogmaals aangeboden.
Wanneer u dan weer niet thuis bent, geeft de postbode wederom een briefje af en wordt het pakket naar het dichtstbijzijnde afhaalpunt gebracht. Als u met een legitimatie-bewijs en het briefje naar het afhaalpunt gaat kunt u dit nog tot 3 weken na aankomst ophalen. 

  • Kan ik het pakket ook op een afhaallocatie bij mij in de buurt laten bezorgen en het daar ophalen?

Dit is zeker mogelijk en het kost niets extra. Wanneer het makkelijker voor u is om het pakket op een andere locatie op te halen, kunnen wij daar voor zorgen. U kan het pakket tot 3 weken na de de aankomst ophalen bij een door u gekozen winkel of bedrijf. Neemt u met ons contact op om te bespreken bij welk afhaalpunt u de bestelling wilt ophalen. Dit kan via e-mailadres info@earthlife.nl

  • Hoeveel zijn de verzendkosten bij Earthlife? 

De verzendkosten voor een bestelling zijn verschillend, afhankelijk van het gewicht. In onderstaande tabel kunt u de verzendkosten zien.  

GewichtVerzendkosten (in euro's)
0 - 2 kg2,50
2 - 10 kg 5,75
10 - 30 kg15,-
  • Denkt Earthlife aan het milieu met haar werkzaamheden? 

Wij proberen bij alles wat we doen en gebruiken rekening te houden met het milieu. Het assortiment  kiezen wij uit op basis van het gebruik van milieu-vriendelijke materialen, bijvoorbeeld biologisch, ecologisch of ge-recycled. 
Het verpakkingsmateriaal waarin u uw bestelling ontvangt is geheel ecologisch of ge-recycled, van het plakband tot en met het opvulmateriaal. Wanneer het mogelijk is proberen wij zo veel mogelijk dozen te hergebruiken die wij van onze leveranciers krijgen. Wij printen zo min mogelijk om het milieu te ontzien, maar in noodzakelijke situaties maken wij gebruik van ge-recycled papier. Ook heeft Earthlife haar eigen bijenvolk om het milieu te helpen bestuiven. De honing zal vanaf zomer 2014 te krijgen zijn in de webshop.

  • Ik heb geen factuur ontvangen in het pakket. Klopt dit? 

Uw facturen ontvangt u in principe alleen als PDF via de e-mail. Earthlife wil het gebruik van papier zo veel mogelijk beperken, hier worden veel bomen door gespaard! Wanneer u het op prijs stelt sturen wij graag een papieren exemplaar op ge-recycled materiaal. Hiervoor kunt u contact opnemen met de klantenservice op het e-mailadres: info@earthlife.nl

  • Ik vindt het lastig om te bestellen via internet. Kunt u mij helpen?

Wij helpen u graag met het plaatsen van een bestelling in onze winkel. U kunt ons e-mailen op info@earthlife.nl of telefoneren op 0612106394. Wij beantwoorden uw e-mail zo snel als mogelijk om alles vlot te laten verlopen voor u.
Het kan voorkomen dat we de telefoon niet direct op kunnen nemen i.v.m. vergaderingen en werk. Wij bellen u dan zo snel mogelijk terug om u verder op weg te helpen.

  • Mijn order is een cadeau voor iemand. Kan mijn pakket met cadeaupapier ingepakt worden? 

Dit is zeker mogelijk! Het is zelfs mogelijk dat wij het cadeau direct versturen naar de ontvanger. Neem na het plaatsen van de bestelling contact op met de klantenservice via info@earthlife.nl om de wensen te bespreken.

  • Kunt u ook een cadeau pakket samenstellen voor ons?

Wij helpen u graag om een leuk Fairtrade cadeau pakket samen te stellen. Wanneer u contact opneemt met onze klantenservice en uw wensen laat weten, dan gaan wij voor u aan de slag! Wat we graag van u willen weten is: 
- Wat voor bedrag heeft u in gedachten?
- Hoeveel cadeau pakketten wenst u?
- Heeft u een thema in gedachten? Of waar houdt de ontvanger van?
- Heeft de ontvanger eventuele allergieën waar rekening mee gehouden moet worden? 
- Wanneer moet het pakket klaar zijn?

  • De ontvangen bestelling of artikel is niet naar wens. Kan het geruild worden? 

Dat is mogelijk. Wij werken als een extra service met een langere retourneer termijn van 14 werkdagen. U kunt ervoor kiezen om het product te ruilen voor iets anders of uw geld terug te ontvangen. Een eis hieraan is wel dat het in de originele staat verkeerd, het niet gedragen of gebruikt is. Food producten nemen wij niet terug in verband met hygiëne.
Wanneer iets niet naar wens is kunt u contact opnemen met onze klantenservice via het telefoonnummer 06-12106394 of het e-mailadres info@earthlife.nl

  •  Ik krijg jullie telefonisch niet te pakken, hoe kan dit?

Debby (eigenaresse) werkt fulltime als archeoloog en kan hierdoor niet altijd de telefoon opnemen. De Fairtrade webwinkel doen wij op vrijwillige basis en we verdienen hier zelf niet aan. Het geld van de bestellingen van klanten gaat direct terug naar de Fairtrade producenten voor het inkopen van nieuwe producten.
Omdat we toch vaste lasten hebben, moeten we ernaast werken in loondienst.
We zijn hierdoor niet altijd direct bereikbaar, maar zullen altijd zo snel als mogelijk u terug bellen wanneer u de voice-mail in spreekt.

  • Ik heb een andere vraag

U kunt ons altijd e-mailen of bellen met uw vragen of ideeën. We zullen zo snel als mogelijk reageren, maar altijd binnen 24 uur (tenzij anders aangegeven). E-mail: info@earthlife.nl. Telefoon: 06-12106394

© 2013 - 2017 Earthlife | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel
Deze website maakt gebruik van cookies. Accepteren Meer informatie
Wat is een cookie? Een cookie is een klein tekstbestand dat bij je bezoek aan een website naar je computer wordt gestuurd. Zowel deze website als andere partijen kunnen cookies plaatsen. Waar worden cookies voor gebruikt? Deze website gebruikt cookies om het gebruiksgemak en de prestaties van de website te verbeteren. Met behulp van cookies zorgen we er onder andere voor dat je bij een bezoek aan onze site niet steeds dezelfde informatie ontvangt of moet invoeren. Cookies maken het surfen op de site dus een stuk prettiger. Er bestaan verschillende typen cookies. Deze website maakt gebruik van permanente cookies en sessie cookies. Permanente cookies: Hiermee kan de website speciaal op jouw voorkeuren worden ingesteld. Bijvoorbeeld om jouw toestemming tot het plaatsen van cookies te onthouden. Hierdoor hoef je niet steeds jouw voorkeuren te herhalen waardoor je tijd bespaart en gemakkelijker door de webwinkel navigeert. Permanente cookies kun je verwijderen via de instellingen van je browser. Sessie cookies: Met behulp van een sessie cookie kunnen we zien welke onderdelen van de website je met dit bezoek hebt bekeken. Wij kunnen de webwinkel daardoor zoveel mogelijk aanpassen op het surfgedrag van onze bezoekers. Deze cookies worden automatisch verwijderd zodra je jouw browser afsluit. Met welk specifiek doel plaatst deze website cookies? Deze website plaatst cookies om de volgende redenen: Winkelwagen (functionele cookie): Onthouden welke producten in je winkelmandje liggen. Zonder deze cookie kun je geen producten bestellen of in je winkelmandje plaatsen. Cookiekeuze (functionele cookie): Onthouden of je ons toestemming hebt gegeven tot het plaatsen van cookies. Google Analytics (tracking cookie): Meten hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden en hier met rapportages inzicht in proberen te verkrijgen. Google AdWords (tracking cookie): Meten we hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden. Deze kennis gebruiken we om onze AdWords campagnes te verbeteren. Facebook (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Facebook pagina te 'liken'. Deze button werkt door middel van code die van Facebook zelf afkomstig is. Twitter (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Twitter pagina te volgen. Deze button werkt door middel van code die van Twitter zelf afkomstig is. AddThis (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze content te delen via Facebook, Twitter, Hyves en diverse andere social media websites. Affiliate marketing (marketing cookies): Deze cookies gebruiken wij om partnersites (affiliates, zoals Daisycon, TradeTracker en Cleafs) te belonen voor hun bijdrage aan de verkoop. Review sites (marketing cookies): Wij worden graag door klanten beoordeeld. Hiervoor gebruiken we een review site zoals The Feedback Company. Deze plaatst cookies voor een juiste werking. Hoe kan ik cookies beheren of verwijderen? Meestal kunnen cookies worden beheerd, bewerkt en verwijderd via je browser. Meer informatie over het in- en uitschakelen en het verwijderen van cookies kan je vinden in de instructies en/of met behulp van de Help-functie van jouw browser.